Известие

Collapse
No announcement yet.

климатроник на топло - вреди ли?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • климатроник на топло - вреди ли?

    здр
    ако си ползвам сутрин климатроника докато е студена колата и още няма парно вреди ли му, защото чувам от няколко места че не е хубаво?
    alfa 156 '00 2.0 distinctive

  • #2
    Re: климатроник на топло - вреди ли?

    Дори и да си с климатроник, отоплението си идва от парното. Тука не е като при стайните климатици
    _______
    146 JTD - ex
    Renault Megane II 1.5 dci - ex

    Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

    Comment


    • #3
      Само не я режи като си на климатик!!!
      156 1.8 T.S 144 hp '99
      Mazda 626 1.8 105 hp '92(bqga po4ti kolkoto alfata )

      Comment


      • #4
        Защо да не го прави?
        Alfa Romeo Stelvio 2.0T
        Toyota RAV4.4 2.2 D-CAT

        Comment


        • #5
          Защото ще му пресъхне резервоара !
          Alfa156 Against All

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от slav40
            Защото ще му пресъхне резервоара !
            Това да ма други вреди не откривам поне при мен понеже като я напъна яко и мина да речем 4к об/мин. Компресора се гаси сам и се пуска чак на 2000 като я отпусна след това. А и разликата в горенето не е кой знае каква. Лятото с 8/100 без 7.8/100. Тфа извънградско градско вече разликата е голяма. А и най-странното при мене беше, че като съм с пуснат компресор е малко от пъргава (тва го разбирайте като реакция на рязко подаване на газ) от колкото когато е изключен. Аз си го обяснявах с тъпото драйв-бай-уайър щото по мой наблюдения като нема лоуд на мотора нема и ряз. (говоря само за моята си кола)
            Alfa Romeo Stelvio 2.0T
            Toyota RAV4.4 2.2 D-CAT

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от DeX
              Първоначално публикувано от slav40
              Защото ще му пресъхне резервоара !
              Това да ма други вреди не откривам поне при мен понеже като я напъна яко и мина да речем 4к об/мин. Компресора се гаси сам и се пуска чак на 2000 като я отпусна след това. А и разликата в горенето не е кой знае каква. Лятото с 8/100 без 7.8/100. Тфа извънградско градско вече разликата е голяма. А и най-странното при мене беше, че като съм с пуснат компресор е малко от пъргава (тва го разбирайте като реакция на рязко подаване на газ) от колкото когато е изключен. Аз си го обяснявах с тъпото драйв-бай-уайър щото по мой наблюдения като нема лоуд на мотора нема и ряз. (говоря само за моята си кола)
              Лятото градско вдигаше разхода с 2/100 - може би щото я настъпвах повече,че ми се струваше,че става мудна! Зимата още не съм пускал климата , че няма смисъл!
              Alfa156 Against All

              Comment


              • #8
                Re: климатроник на топло - вреди ли?

                направи ми впечатление че като оставя врътката на auto и градусите на 22, без да включвам климатика пак си духа топло и то преди да загрее 50 градуса, което ме изкефи.
                явно това е цаката за зимата
                alfa 156 '00 2.0 distinctive

                Comment


                • #9
                  Re: климатроник на топло - вреди ли?

                  Първоначално публикувано от fredi77
                  направи ми впечатление че като оставя врътката на auto и градусите на 22, без да включвам климатика пак си духа топло и то преди да загрее 50 градуса, което ме изкефи.
                  явно това е цаката за зимата
                  Цаката е да ти загрее добре колата, че да се стоплиш Иначе духа, ама слабо. А климатикът под минуси някви не го търси въобще. През зимата само за сушене на стъклата се ползва. Иначе е добре да го пускаш за по 20-ина мин на месец да върти, че да не възне фреонът
                  _______
                  146 JTD - ex
                  Renault Megane II 1.5 dci - ex

                  Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                  Comment


                  • #10
                    Сутрин при студена кола, аз също нагласям на AUTO и на 22-24 градуса без клима, в рамките на 3-4 минути след като съм запалил, започва да духа ТОПЛО (преди да е стигнала 60 градуса) разбира се не е горещ въздух, но е достатъчно топъл за да усетиш, че купето се стопля и нямаш нужда от качулки , тоест докато не стопли достатъчно , че да задуха топлъл въздух не започва да духа, което на други коли не съм виждал
                    На моята бензинка не е необходимо да я изчаквам да стигне до 80-90 градуса за да включа парното.
                    Иначе също съм с усещането, че лятото при включен климатик колата е по мудна - като ускорение.
                    ex ALFA ROMEO 156 1.8 TS '98

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от Tinoto
                      ... тоест докато не стопли достатъчно , че да задуха топлъл въздух не започва да духа, което на други коли не съм виждал ...
                      Аз съм го виждал/усещал на няколко коли, но май всичките бяха с климатроници. Не мога да се сетя Едната със сигурност е пежо 406 ФЛ

                      Има един друг пиниз за по-бързо сгряване, но той е съпроводен с 10-ина мин каране без отопление въобще :
                      - палиш и слагаш на супер охлаждане, но изключваш климатика, естествено, демек - изолираш топлообменника на парното от кръга с антифриза за да не дърпа топлинка
                      - караш така, докато вдигне добре температура и пускаш после парно с ефект на елекрическа духалка

                      Кофтито е, че докато загрее, минават 5-10 мин, през които вкарваш въздух с околна температура, което зимата е леко дискомфортно. На мен не ми пречи и го практикувам в случаите, когато карам на много къси разстояния (до работа например ) и колата не може да дигне градуси (гледам като я запаля, да я загрея до работна температура преди да загася)
                      _______
                      146 JTD - ex
                      Renault Megane II 1.5 dci - ex

                      Nissan Qashkai 2.0 CVT - current

                      Comment


                      • #12
                        Извън темата:
                        Първоначално публикувано от trustworthy
                        Първоначално публикувано от Tinoto
                        ... тоест докато не стопли достатъчно , че да задуха топлъл въздух не започва да духа, което на други коли не съм виждал ...
                        Има един друг пиниз....... - палиш и слагаш на супер охлаждане, но изключваш климатика, естествено, демек - изолираш топлообменника на парното от кръга с антифриза за да не дърпа топлинка
                        - караш така, докато вдигне добре температура и пускаш после парно с ефект на елекрическа духалка
                        Е то е едно и същото

                        По темата: не не вреди даже е желателно.
                        Всяко приемущество обаче си има цена
                        97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                        .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                        Comment


                        • #13
                          и кое му е желателното ?
                          147 1.6 TS

                          Comment


                          • #14
                            Оффф

                            Па нали знаете Габровци защо не си навиват часовниците
                            97' Alfa Romeo 146 1.6 TS

                            .....и тогава Ботев слязъл от Балкана със "Шмайзер" в ръка....

                            Comment


                            • #15
                              Първоначално публикувано от Yon
                              Оффф

                              Па нали знаете Габровци защо не си навиват часовниците
                              сичко знаем ние :P
                              Не о хлѣбѣ единѣмъ живъ будетъ человѣкъ

                              Comment

                              Working...
                              X